24 hodin Jakuba Škarka

Jakub Škarek

O cestě draftem NHL 2018 vypráví a obrázky cvaká brankář Jakub Škarek.

Odlet

Je středa 20. června a dvě hodiny ráno. Zatímco všude jinde panuje hluboká noc, my se chystáme na letiště. Nervozita by se dala krájet. Zejména u rodičů, kteří kontrolují všechny zabalené věci. Po několika kontrolách, jestli máme opravdu všechno, vyjíždíme od našeho domu směr Praha – Ruzyně. Po běžných letových kontrolách, kdy kvůli nadváze zavazadla musím vyndavat některé věci z mojí hokejové tašky, kterou si beru s sebou, vylétáme směr Londýn. Následně nás čeká nejdelší let na naší cestě - 10 a půl hodiny, směr Dallas. Čas si krátíme různě. S Filipem Zadinou hrajeme různé hry na počítačích nebo mobilech. Jsou to velké bitvy, ať hrajeme cokoliv, oba jsme hodně soutěživí a nikdo z nás nechce prohrát. Samozřejmě ho ve všem porážím.

Přílet

Ve 13:30 „amerického“ času přilítáme do Dallasu, kde nás čeká na imigračním oddělení fronta asi 2 a půl hodiny, takže všichni členové naší výpravy mají dost času otestovat svou psychickou odolnost. Následně vyrážíme do hotelu, kde se shledáváme s našimi agenty, kteří nás zastupují po USA a Kanadě. Čekají nás rozhovory do novin a sportovních kanálů. Také se dozvídáme, kdy a s kým budeme mít ještě těsně před draftem schůzky. A protože není na co čekat, hned po krátkém odpočinku na pokoji a povinné sprše po dlouhém cestování nás s Filipem čeká schůzka a zároveň večeře s Montreal Canadiens.

Hurá, postel

Ve 21:30 uléháme. Po náročném cestovním dni, kdy jsme nespali 26 hodin, pohodlí postele vřele uvítáme a těšíme se na další opět náročný den.

Schůzky a zase schůzky

Ve čtvrtek 21.6. vstáváme v 7:30 čerství a odpočinutí do nového dne. Hned ráno nás čeká snídaně s našimi agenty a příslušníky našich rodin. Dozvídáme se naše plány na celý den. Filipa bude čekat charitativní akce s dětmi na ledě a mě schůzka s manažery New York Islanders, která začíná už za několik minut, přesně v 9:15. Někdy kolem 10:00 schůzka končí a já se převlékám zpět do pohodlného oblečení, což jsou pro mě kraťasy a tričko a jdu na další schůzku. Tentokrát se zástupci týmu z kanadské juniorky.

Makám

Před obědem mám trochu času, takže si jdu zacvičit do posilovny. V novém angažmá ve Finsku jsem si zvykl na větší tréninkové vytížení, takže v něm budu pokračovat.

Nejdřív bazén, potom schůzka

Po obědě vyrážíme s rodiči na krátkou procházku po městě. Ve 14:30 mě čeká schůzka s dalším juniorským týmem. Před ní ale ještě musím stihnout bazén. Nakonec se v něm zdržuji déle, než bych měl, a na schůzku dobíhám jen tak tak.

Nejlepší steak v životě

V 17:30 vyrážíme na večeři s naším agentem a s lidmi z jeho firmy do nejlepší steakové restaurace ve městě. Zde ochutnávám svůj zatím nejlepší steak v životě. Plný dojmů z celého dne ulehám kolem 21:30 do postele a vyčerpaný po nabitém dnu jdu spát. Chci být na TEN zítřejší den pořádně odpočinutý…

Den D

Pátek 22.6. 7:15, vstáváme. V 7:30 nás čeká slavnostní snídaně, kde ke všem hráčům, kteří dorazili na draft, mluví Gary Bettman a předseda hráčské asociace hráčů NHL.

Stanley Cup

Můžeme si tu naživo prohlédnout i slavný Stanley Cup. Z pověrčivosti na něj nesáhnu (to totiž může jen ten, který jej už vyhrál).

Zase makáme

Po snídani máme chvíli volno, takže s Filipem vyrážíme do posilovny dát si do těla. Po posilovně se scházíme spolu s našimi rodinami s agenty, kteří nám sdělují a vysvětlují, jak bude celý dnešek vypadat.

Volno a výlety

Je něco málo po poledni a vyrážíme na návštěvu podmořského světa, kde jsou také k vidění některá další exotická zvířata. Poté pokračujeme na oběd. Po něm následuje chvíle volna, ve které se věnujeme sledování filmů.

Suit up!

Po zaslouženém odpočinku se začínáme připravovat na náš velký den. Vše začíná sprchou, pak musím oholit svoji zarostlou tvář, která čítá asi 40 vousů. Nakonec nahodit obleky a jdeme na to!

Draft NHL

V 16:30 odjíždíme do haly Dallas Stars, kde v 18:30 začíná draft. V prvním kolem jsou vybráni dva Češi. Panuje obrovská radost. Paráda. Moc to klukům přeji. Můj čas přijde, doufejme, zítra. Ve 23:00 odemykám dveře pokoje a padám do postele. Můj spolubydlící je ještě se svým novým týmem, takže dorazí později. Jsem dost unavený, takže půjdu spát, abych byl na zítřejší velký den pořádně připraven.

Hurá do boje

Sobota 23.6. 7:00 budíček. Dnes bude všechno probíhat stejně jako včera, akorát vše začne dříve. Po stejných přípravách týkající se oblečení a základní hygieny, vyjíždíme směrem k místu, kde se vše koná – domácí stadion Dallas Stars. V 10:00 začínáme.

New York Islanders

Ve 13:00 si mě na 72. místě vybírá New York Islanders. S krásným pocitem oblékám dres tohoto týmu. Před jejich volbou jsem byl docela nervózní, ale pak to ze mě všechno spadlo. Po seznámení se všemi z týmu chodím po různých foceních a podpisových akcích.

Seznamovačky

Potom se potkávám s rodinou. Jdeme do VIP prostor se seznámit s majitelem klubu a dalšími lidmi z týmu. Všichni jsou moc milí.

A jede se na kemp

Následuje společný oběd s mým agentem a se Zadinovými, se kterými zde trávíme většinu volného času. S Filipem máme volno, ale to neznamená, že nemůžeme trénovat. Proto jdeme do posilovny, abychom nezaháleli ani den. Ve 21:00 se dozvídám, že zítra odlétám na Rookies kemp pro nováčky do New Yorku. Začíná velké balení všech věcí a okolo 22:00 ulehám unavený do postele.

Konec? Ne, začátek

Budíček 7:45 – dneska si s Filipem trošku přispáváme. Pokračujeme na společnou snídani s rodiči a v 9:30 odjíždím na letiště, odkud odlétám do New Yorku na Rookies camp. Do newyorkského hotelu se po zpoždění letadla dostávám až večer. Ihned po příjezdu a večeři padám do postele a v tu ránu spím. Začínáme už v 6:00, takže se musím na první den kempu pořádně vyspat.

Tento web používá pro analýzu návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete zde.