24 hodin na festivalu PIAF 2017

PIAF 2017

24 hodin na festivalu PIAF 2017

Obrázky a dojmy z mezinárodního reklamního festivalu PIAF přináší tým Bez frází.

alt

Jsme tady

Jakožto mediální partneři dvoudenního mezinárodního festivalu PIAF máme možnost poslechnout si prezentace velikánů z oblasti sportovního marketingu, ale i marketingu obecně. Potkáváme se v Holešovicích a celí zvědaví pospícháme do prostorů Studia Hrdinů, kde to celé probíhá. Hned u vstupu jsou vidět naše "letáčky". Téhle obří sbírce hokejových kartiček jsme dali nový život a nový rozměr. Líbí? ;-)


alt

Růžová všude

Letošní festival PIAF se celý obléká do růžové barvy. Vypadá to fakt stylově. Uznáváme, že i prostory Studia Hrdinů se organizátorům povedly. :-) Bereme si drobné občerstvení, které je pro všechny účastníky přichystáno v předsálí a běžíme se usadit. První den je na programu sportovní marketing. Jelikož je to mezinárodní festival, organizátoři pozvali "spíkry" nejen z České republiky, ale i zahraničí. V obou dnech se na pódiu střídá český a anglický jazyk. PIAF tuto skutečnost nepodceňuje a kdo chce, může si vzít sluchátka s tlumočením.


alt

Začínáme...

Hned první blok přednášek je velmi zajímavý. Začíná se anglicky a slova se ujímá Kristian Gotsch ze společnosti Two Circles. Od něj se dozvídáme, jak je důležité porozumět svým fanouškům pomocí dat. Povídá, jaká data můžeme sbírat a jak se můžeme pomocí nich zaměřit individuálně na jakéhokoliv svého fanouška. Jihočeský hokejový zázrak, tak se jmenuje prezentace Tomáše Kučery, marketingového ředitele hokejového klubu ČEZ Motor České Budějovice. Začíná svůj projev větou: "Příběhy nepotřebují čokoláda nebo toaletní papír, příběhy potřebují věci kolem zábavy a zábava je hokej." Věnuje se bohaté historii, příběhům a blízkému vztahu mezi klubem a fanoušky. Na vztahu klub a fanoušci poukazuje i marketingový manažer nizozemského FC Groningen Edwin Froma, který věří, že je potřeba ukázat lidem, co pro ně klub znamená.


alt

Break

...neboli pauza. Celý program je stavěn na blocích přednášek, které jsou protkány pauzami, při kterých se můžeme občerstvit. K dispozici máme kávu, hodně nápojů (i pivo :-)) a drobné občerstvení. To vše se nachází v předsálí, kde se nachází ukázky různých marketingových aktivací. Hele, můžeme si vyzkoušet i virtuální realitu! Supr.


alt

Pokračujem...

V dalším bloku přednášek z prostředí sportovního marketingu se od Marka Tesaře, který vystupuje za Český olympijský výbor, dozvídáme zajímavé informace o Olympijském běhu a spojení se značkou T-Mobile. Kreativní cestu, jak oslovit sportovní mládež, přináší ve své prezentaci Česká asociace stolního tenisu ve spolupráci s agenturou Lemoon Concept. Jejich kampaň "Jeden za všechny, všichni za stůl" má za cíl nábor dětí a spojení ping-pongových klubů se základními školami.


alt

OBĚĚĚD

I když si dáváme v průběhu celého dopoledne pár sušenek a prolíváme se kávou, máme obrovitý hlad. Tak co že nám to pořadatelé přichystali dobrého?


alt

Zpátky do sedadel

První odpolední blok začínáme debatou s Vávrou Hradilkem. Tomáš Janča v roli moderátora vyzvídá od vodního slalomáře například to, jak vypadala situace po prvním velkém úspěchu na olympijských hrách. Baví se o tom, jak sportovec rozlišuje obsah na svých sociálních sítích. Debata se dotýká i oblasti sdílení názorů sportovce na aktuálním dění. O tom, jestli je sport na internetu ohrožení pro skutečný sport, mluví marketingový ředitel BigBalls Media Philip Mitchelson. Odborník na fotbalový marketing, Karl Lusbec, ve své prezentaci ukazuje velký konkurenční boj mezi značkami Adidas a Nike ve fotbalovém prostředí.


alt

Coffee break a fatboye

Když už tady na začátku zmiňujeme ty prostory... První asi čtyři řady hlediště zaujímají fatboye. Nejdřív se trošku stydíme je zneužít hned, ale jak to tak u nás bývá, ostych jde pomalu (rychle) stranou a po chvíli už jsou naše. Je o ně fakt boj. Své by o tom mohl vyprávět Tomáš Kučera z Českých Budějovic, kterého slečna z jeho fatboye přímo "vysypala". :-D Fanda mu ale hned nabízí kousek svého pytle a všechno je hned tak, jak má být.


alt

Lyžování a pivo

Poslední blok dne se nese ve znamení lyžování a piva. Petr Lešek ze společnosti Raul a Jan Weisshäutel, obchodní a marketingový ředitel značky Swix, prezentují aktivaci partnerství na Jizeské 50. Prozrazují, že jejich cílem je rozvíjet dlouhodobé partnerství, jehož výhodou je pochopit potřeby partnerů více do detailů. Sport a pivo, tomuto tématu se věnuje marketingový ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj Grant McKenzie. V jeho prezentaci zaznívá, že exekuce je mnohem důležitější než dobrá strategie, která je většinou u hodně značek velmi podobná.


alt

Druhý den

Druhý den festivalu PIAF se nese v duchu hrdinů, ikon a influencerů. Své slovo mají ať už samotní influenceři, tak i zástupci marketingových oddělení různých značek, kteří ke své marketingové komunikaci využívají právě hrdinů a influencerů. Za zmínku určitě stojí přístup Vodafonu a jeho inovativní platforma pro komunikaci mladých lidí s názvem #jetovtobě, o které hovoří Vladimíra Doleželová ze společnosti Vodafone a Antonín Malata za společnost Renegadz. Elisabeth Leriche a Francesco Martini vypráví o společnosti Renault a o tom, jak celý svůj rozpočet na reklamu pro Dacii vložili do sponzoringu fotbalového klubu Udinese. Jejich kreativní práce, projev a uvolněná atmosféra při prezentaci nás absolutně okouzluje...


alt

Laviiii, řítí se jak lavina

Celý program ukončujeme debatou Marka Hlavici, coby ředitele PIAF, a producenta Daniela Strejce. Téma? Lavi na prodej aneb Vyšehrad válcuje internet. Při debatě se vznáší dotaz na další připravovaný seriál z dílny internetové televize OBBOD s podobnou tematikou, ovšem z hokejového prostředí. Jmenuje se Lajna. Taky už se těšíte? :-)


alt

Tak. A to jsme my!

Z celého festivalu odcházíme plní dojmů, nových vědomostí (haha) a nápadů. ;-) A z čeho jsme nadšení nejvíc? "Mně se nejvíc líbila Dacia/Renault. Bavily mě ty nápady a ten projev přednášejících, Elisabeth a Francesko byli uvolnění a vtipní. Budu jejich práci určitě dál sledovat", říká Hana. "Hele, mně se líbil Pilsner Urquell, protože je mi nejbližší tím, jak spolupracuje s hokejem a zapojuje hráče", zamýšlí se František. "Mně se toho líbilo víc. Ale jsem naprosto nadšená z té Dacie. Jak zapojují hráče a celý klub do svých marketingových aktivit. Vymýšlí kraviny, jsou vtipní, dělají super videa. Žijí tím, je z toho vidět hrdé partnerství a ne jen to, že si někdo zaplatí reklamu všude možně a nazdar. Podle mě tohle v českém sportovním prostředí hodně chybí.", dodává na závěr Anna.


Tento web používá pro analýzu návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.